Skip to main content

Kalau buat hudud, lagi teruk jadinya



Kata bodoh orang Islam dalam video ni, "Kalau buat hudud, lagi teruk jadinya" sebagai ending video ni. Apa korang nak kata video ni.

Dengar dari awal sampai akhir, cam maner dia orang sindir Tuan Guru Nik Azik (TGNA). Macam2 depa kate kat TGNA, suruh cermin diri lagi tu, yang tukang suruh cermin diri tu patut cermin diri dulu. Perempuan dalam video ni nampak macam melayu tapi tak pasti samada Islam atau tidak, satu tudung pun takde.

Masalah AIDS/HIV atau penghisap dadah kat kelantan yang ramai ni dah pun dijelaskan kenapa angka di Kelantan lebih tinggi dari negeri lain, tapi mereka semua ni cuba nak perbodohkan rakyat Malaysia yang kurang mencari kebenaran disebalik sesebuah cerita.


Hudud ini Hukum Allah. Ni antara ulasan member Carigold.com

"Bab kelantan ke hiv ke tok guru ke itu semua boleh menimbulkan kemarahan juga tapi yg paling mendidihkan darah adalah penghinaan terhadap hak Allah yakni hukuman hudud.

Menghina hak Allah ini sama saja dengan perbuatan Mak Cik Sitt Al Wuzara dan sebagainya tapi isu begitu org kita bukan main melenting lagi,isu nama Allah bukan main melenting lg,isu kristianisasi bukan main menggila lagi tp apabila hak Allah seperti yg terdapat dalam kalamnya yakni Al-Quran dihina,dipersenda org kita menelur,mengecut dan anggap tak ada apa-apa berlaku dengan alasan hudud yg dihina adalah hudud PAS.

Betapa bijaknya agen dajjal yakni UMNO dan sekutu kafir harbinya dlm mengelirukan umat Islam sehingga dpt mempolitikkan hak Allah." rujukan

Apa kata korang pasal video yang bertajuk Lagi Hudud Pas ni? tajuk pun cacai merbai. Hudud Pas pulak diorang panggil, padahal Hudud ini dari Allah! Nabi Muhammad S.A.W menyampaikan Islam kepada manusia, adakah itu agama Muhammad? tidak! kerana itu agama Allah.

Nabi Muhammad S.A.W adalah penyampai wahyu dan berdakwah kepada umat manusia sekelian alam, sekarang ni PAS berdakwah meneggakan Hukuman yang diwajibkan ke atas manusia tetapi ada yang menghalang, siapakah mereka? ada jugak yang menyindir, siapakah mereka! Golongan manakah akan mereka dimasukkan?

Comments

  1. tak dapat kata apa T_T

    isu pas n umno,, dari dulu lagi tak nampak point kenapa mesti ada banyak parti..

    dan entah kenapa, bnyk sgt nmpk pelik dalam politik ni T_T

    isu hudud, ya, hukum Allah.. mmg tak boleh nak kata apa2..

    takut tersalah T_T sebab diri sendiri pun rasa macam takut dengan pelaksanaan hukum ni.. siyesly jujur aku cakap T_T

    ReplyDelete
  2. @Aiman Isa, politik itu menjadi sebahagian dari hidup, jadi sudah pasti ade halal haramnya, kene ambik tau gak.

    ReplyDelete
  3. adeyhh malas nak amik p0rt isu politik nie sgt..
    masing2 dok kutuk mgutuk..hurm

    ReplyDelete
  4. Yg aq pasti orng yg buat vid nie xkan kne tndakan undang2..

    ReplyDelete
  5. @MeeRole, kat atas ni depa selamat la, kat bawah sana menjawab la depa ni, hope depa berTuabat.

    ReplyDelete
  6. Senang sahaja. Org yg kafir kan UMNO dia turut kafir! Kerana apa? Memfitnah seseorang itu kafir tanpa pengisytiharaan dari empunya badan. Bukan PAS itu kafir tapi ahli2 PAS dan penyokong2 PAS yg mengkafirkan UMNO, merekalah yg juga turut menjadi kafir serta merta! Saya ni bukanlah sokong PAS tp cuba lihat Tuan Guru Haron Din. Sungguhpun beliau adalah org PAS tapi beliau tidak pernah mengkafirkan sesiapa melainkan kafir itu sendiri! Ulama mcm inilah yg harus memimpin PAS! Bukan ulama yg suka menghina org lain yg juga saudara se agama, se bangsa! PAS dulu2 mmg dipimpin ulama yg 100% ikut Islam tp PAS skrg tidak lg dipimpin ulama2 mursyid! Nak cerita pasal sekutu dgn kafir mmg panjang. Tp nak singkatkan, Barisan Nasional dipimpin oleh UMNO yakni Islam manakala Pakatan Rakyat dipimpin oleh DAP yakni kafir harbu yg mmg anti Islam. Org yg mindanya tertutup sudah tentu masih nak sokong pakatan rakyat. Jd skrg ni undi PAS mmg x guna; hanya jd bawahan DAP. PAS masih lg boleh dipertimbangkan jika PAS keluar dari pakatan rakyat, keluar dari pembangkang dan bebas dr mana2 pihak dlm erti kata lain, 'parti tunggal' yg memperjuangkan Islam dan bukannya kerusi di dewan Parlimen sbb Islam untuk semua, bukan utk kerajaan sahaja, bukan untuk anti kerajaan sahaja. Malah anti kerajaan itu juga dianggap salah disisi Islam kerana menentang pemimpin (tidak kira kejam atau tidak) yg sudi menjaga kebajikan kita walaupun sedikit.

    ReplyDelete
  7. @Anonymous, cuba tuan bagi satu ayat yang kate orang PAS mengkafir orang UMNO?

    ini pemahaman paling ASAS.

    "Malah anti kerajaan itu juga dianggap salah disisi Islam kerana menentang pemimpin (tidak kira kejam atau tidak) yg sudi menjaga kebajikan kita walaupun sedikit.",

    penyataan ni SALAH dan bertentangan dengan ayat AL-Quran.

    Apabila kite dengar sesuatu, jangan sekadar terima, selidik dan siasat dulu baru tahu kebenarannya. Tolonglah orang ISlam weii, bukaklah mata !

    ReplyDelete
  8. org dlm klip video tu bodoh tak tau ape2,hanya pandai bercakap je yg sorang tu sia2 je pakai kopiah sekadar berlakon,yg lain tu melayu tolak 3 orang hanya pandai bercakap cuba cermin diri sendiri duu baru bercakap.kalau hanya sekadar Islam baka jangan bercakap tentang hukum allah,orang melayu dalam klip video yang rasa diri nya Islam bertaubatlah dari sekarang.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

hyperthyroidism - penyakit yang aku alami

hyperthyroidism, name penyakit yang aku hadapi sekarang ini. Oleh kerana penyakit agak berbahaya, aku nak ceritakan tentang tanda2 penyakit hyperthyroidism ini dan kesannya. Makusd Hyperthyroidism, "Hyperthyroidism is a condition in which the thyroid gland makes too much thyroid hormone. The condition is often referred to as an "overactive thyroid." Hyperthyroid ialah gejala Hyperthyroidism, keadaan dimana kelenjar thyroid menghasilkan terlalu banyak hormon thyroid, keadaaan ini dipanggil "overactive thyroid".

Top 5 Forum Di Malaysia

Salam semua, hari ini saya telah buat sikit carian, dan saya terfikir pasal forum mana yang terkenal kat Malaysia ni. So, saya ambik keputusan untuk gunakan ranking yang di keluarkan Alexa sebagai sumber rujukan saya. Sedikit kejutan berlaku tahun ini. Jom kite tengok senarai Top 5 Forum Popular Di Malaysia. 1. Cari.com.my Satu kejutan untuk tahun 2011, kerana kerana peningkatan dari Cari.com yang mendahului forum-forum lain di Malaysia. Berada di tangga ke-15 sama seperti tahun lepas di ranking Alexa di Malaysia. Keunikan Cari.com kerana dia mempunya 3 versi bahasa, iaitu bahasa melayu, cina dan english. Kiranya cam 1 Malaysia gak ni. 2. Forum.lowyat.net Ranking Alexa menunjukkan Lowyat.net berada di tangga ke-16 berbanding ke-14 pada tahun lepas. Kebiasaanya Lowyat.net merupakan forum paling popular di Malaysia, namun tidak pada tahun 2011 ini. Lowyat.net mungkin forum terbesar dari Malaysia dengan keahlian seramai 394,606 berdaftar. Tapi aku kurang skit kat forum ni. huhu 3. Car

Gambar Pelajar Unisel mati gantung diri

GAMBAR DIBUANG KERANA ETIKA PENULISAN BLOGGER Tekejut kejap bila orang upload gambar ni kat twitter tadi….Memang semua orang ada masalah, tapi bunuh diri bukan penyelesaiannya. Sanggup bunuh diri untuk lari dari masalah sehingga sanggup mencabut nyawa sendiri? Di atas adalah gambar seorang pelajar UNISEL berbangsa India yang membunuh diri dengan menggantungkan dirinya pada kipas. Dipercayai mangsa telah pun mati selama 4 hari dan baru disedari oleh rakan sebilik beliau. Punca beliau membunuh diri masih belum diketahui dan identiti masih belum dikenalpasti. Nama mangsa Ramnath dan baru berusia 19 tahun Mangsa merupakan pelajar Unisel Bestari Jaya Campus (Batang Berjuntai) Kemungkinan mangsa bunuh diri disebabkan putus cinta atau mendapat result exam yang teruk. Sumber itu kisah yang aku dapat dari sumber diatas. Alasan membunuh diri dikatakan kerana keputusan exam yang rendah. Pekara ni berlaku kepada non-muslim di Malaysia manakala kes bunuh diri dikalangan orang islam berki